תיכון אהל שם | מוזיקה

מגמת המוזיקה

"המוזיקה מביעה את שלא ניתן לומר על מה שאי אפשר להחריש" (ויקטור הוגו)

טופס הרשמה לאודישנים

אודות

מגמת המוזיקה בתיכון "אהל שם" ברמת גן החלה לפעול בשנת הלימודים תשע"ב ((2012-2011) ביוזמתם של מחלקת החינוך בעיריית רמת-גן ושל מנהל בית הספר דאז, שמוליק קינן. המגמה מוכרת ומפוקחת על ידי החינוך המוזיקלי במשרד החינוך. תכניות הלימודים מותאמות לדרישות משרד החינוך וכוללות לימודי תורת ותרבויות המוזיקה המערבית והשתתפות בהרכבי ביצוע בהיקף של 6- 10 שעות שבועיות.

מגמת המוזיקה היא מגמה בעלת אופי ביצועי. כל תלמידיה מנגנים בהרכבים, מופיעים יחד ועוסקים באופן שוטף בלימוד נגינה או שירה באופן פרטני בשעות אחר הצהריים.

זוהי מגמה החותרת למצוינות מוזיקלית תוך יצירת תחושת משפחתיות וקשר הדוק בין התלמידים למורים ובין התלמידים עצמם.


תכנית הלימודים

תלמידי המגמה מתחילים את לימודיהם במגמה כבר בכיתה ט, ובכיתה יב הם נבחנים בבחינת בגרות בהיקף של חמש יחידות לימוד. המעוניינים בכך יכולים להרחיב את היקף הבחינה לעשר יחידות לימוד באמצעות רסיטל סולני בהתאם להנחיות משרד החינוך.

מקצועות הלימוד: תולדות המוזיקה, תיאוריה והרמוניה (תווים), נגינה/שירה בהרכבים, עיבוד מוזיקלי ושמיעה מוזיקלית.

לימודים תיאורטיים

איה מאזוז מלמדת את מקצוע תולדות המוזיקה. מקצוע זה פותח צוהר תרבותי ועיוני להיסטוריה האינטלקטואלית והתרבותית של אירופה המערבית ומאפשר פיתוח של יכולת הסתכלות רחבה על עולם המוזיקה בכללותו.

יעל טאוב מלמדת תיאוריה והרמוניה, וכן פיתוח שמיעה, וסולפג', אותם מלמדים גם ארז כהן ועמרי אלויירו. בשיעורים אלה מפותחות המיומנויות הבסיסיות להן זקוק כל מוזיקאי ונגן באשר הוא: לימוד תורת התווי, סולמות, מרווחים, אקורדים, הולכת קולות, הרמוניה, פיתוח שמיעה פנימית, ויכולת לשיר מתווים.  מלבד זאת, חלק גדול מתלמידי המגמה מתנסים בשיעור סדנאי בתחום העיבוד. בשיעור זה לומדים התלמידים על האפשרויות השונות בתחום ומתנסים בעיבודים שונים. נוסף על כך, מלמדת סדנת בחירה בהלחנת שירים.

 

במגמה דוגלים בבחירה אישית: כל תלמיד בוחר לעצמו את ההרכבים, וכל הרכב בוחר לעצמו את הרפרטואר אותו יבצע – רפרטואר מכל הסגנונות, תוך מתן דגש לשירים מקוריים ולעיבודים אישיים. בכל שנה מעלים מספר מופעים מרכזיים, יוצאים למחנה מוזיקה, צופים בהופעות וקונצרטים, עוברים סדנאות מוזיקליות, ומופיעים בטקסים ואירועים נוספים.


הרכבי ביצוע ונגינה

מרכז ההוויה של המגמה היא הנגינה וההשתתפות הפעילה בהרכבי ביצוע. יעד המגמה הוא להוביל את כל בוגרינו למיצוי יכולותיהם, תוך פיתוחה של גישה מקצוענית, בין אם יחליטו להמשיך לעסוק במוזיקה בהמשך חייהם ובין אם לאו. על כן, כל תלמידי המגמה מנגנים בהרכבים שונים המותאמים לרמתם, בצמוד למנחה מקצועי המוביל את ההרכבים אל הבמות לאחר מיצוי מרבי של תהליך ההכנה. ההשתתפות בהרכבים היא על בסיס פתוח וטעם אישי, כך שכל תלמיד יכול לעסוק בסוג המוזיקה האהובה עליו, ליזום הקמה של הרכב, ולקבל הדרכה מקצועית צמודה. בנוסף לכך, פועלים במגמה מספר הרכבים ייצוגיים המונים מספר רב יותר של תלמידים (כמו הרכב ג'אז גדול, הרכב קולי גדול וכדומה). אנו עושים מאמצים רבים לאפשר לכל התלמידים להופיע כמה שיותר, תוך עידודם לבחור במגוון סגנונות מוזיקאליים כמו קלאסי, ג'אז, רוק, פופ, אתני וכדומה.

העלאת מופעים

מגמת המוזיקה מרבה להופיע במהלך השנה בהפקות ואירועים רבים: 

- מופע "הולכים לעיבוד" - מופע עיבודים מקוריים של התלמידים בעבודה עצמית

- העלאת ערבי מגמה לאורך השנה- הצגת התוצרים של כלל ההרכבים של המגמה

- מופע שירים מקוריים המתקיים בסוף כל שנה ומציג תוצרים מסדנת ההלחנה

- השתתפות באירועים עירוניים שונים (כמו למשל על בימות יום העצמאות ועוד)

- הובלת החלק המוזיקלי של כל טקסי הזיכרון בבית הספר ובחלק מהטקסים העירוניים

- השתתפות באירועים בית ספריים נוספים (ערבי מקצוע, יום פתוח, ביכורי יצירה וכדומה)

 

חדרי המוזיקה

בתוך בית הספר מצויים שני חדרי מוזיקה המיועדים אך ורק לצורכי המגמה ולתלמידיה. חדרי המוזיקה מצוידים בכל מה שנדרש לשם קיומה של מגמת מוזיקה תיכונית - תופים, פסנתרים, מגברי גיטרות, אבזור הגברה וכדומה.

לתשומת לבכם: הלימודים במגמת המוזיקה כרוכים בתשלום.

אישור תשלום עבור לימודים במגמת המוזיקה.

אתר מגמת המוזיקה

 

צוות המגמה

ד"ר איה מאזוז – רכזת המגמה ומורה לתולדות המוזיקה ולהרכבים קלאסיים. aya-m@ohel-shem.com

יעל טאוב – רכזת המגמה ומורה למקצועות התיאורטיים, עיבוד, ולהרכבים (בדגש על הרכבים קוליים   

                    והמקהלה). yael-t@ohel-shem.com

ארז כהן – מורה לפיתוח שמיעה ולהרכבים.

עמרי אלויירו – מורה לפיתוח שמיעה ולהרכבים.

 

לו יהי