תיכון אהל שם | הפקות ואירועים במגמת התיאטרון

חמשושים באשכול

חמשושים באשכול – בימים הראשונים של חודש ספטמבר, באשכול הפיס. הפקה משותפת למגמות המוזיקה והתיאטרון לכבוד פתיחת שנת הלימודים, העוסקת באקטואליה בהתאם לנושא המרכז השנתי של משרד החינוך. ביצוע – תלמידי י'.

הפקת ''שואה''

הפקת "שואה" – נובמבר. מחזמר מקורי, עיבוד עכשווי לכתבים של יאנוש קורצ'אק וכותבים אחרים. הפקה מקורית שעולה בפני כל תלמידי בית הספר, כחלק מההכנות למשלחות לפולין. ביצוע על ידי קבוצה נבחרת של תלמידי המגמה מכל הכיתות, בחדר התיאטרון.

מחנה אומנויות

מחנה אומנויות – נובמבר/דצמבר, בנווה שלום. יומיים של סדנאות בתחומים שונים המועברות על ידי מיטב האמנים הפועלים בתחום התיאטרון בארץ. פלייבק, תנועה, איפור, קומדיה דל-ארטה, הבעה עצמית ועבודת שחקן. בערב מתקיימת במחנה פעילות חברתית לכלל המשתתפים הכוללת הצגה וקריוקי. מיועד לכל תלמידי המגמה.

מספרי סיפורים

מספרי סיפורים – דצמבר. ההפקה הראשונה של כל תלמיד במגמה. כל תלמיד מספר/מציג סיפור שהוא כותב בעצמו, על עצמו וחייו, עולה במקביל בחדר התיאטרון ובספריית בית הספר. ביצוע – תלמידי ט', שמסמנים כך את כניסתם למגמה.

ערב גאלה

ערב גאלה – דצמבר/ינואר, באשכול הפיס. הפקה משותפת למגמות המוזיקה והתיאטרון, סביב יצירתו של יוצר ישראלי, עבודה משולבת של קטעי משחק ונגינה. ביצוע תלמידי י' ונספחים.

הפקות הגמר (בגרות י''ב)

הפקות הגמר (בגרות י"ב) – פברואר, באשכול הפיס ובחדר התיאטרון. הפקות הגמר הינן הצגות באורך מלא אשר מועלות על ידי תלמידי י"ב ומהוות את בחינת הבגרות המעשית שלהם. התלמידים משחקים, מביימים, מתכננים ומייצרים תפאורה ותלבושות, מנגנים או בונים פסקול מוזיקאלי להפקה, מתכננים ומפעילים תאורה ועוד. כמו כן מוגש תיק הפקה מרהיב המתעד את כל התהליך של ההפקות. ביצוע – תלמידי י"ב. ההפקות מערבות בתוכן את תלמידי כיתות י' ו-ט' הלוקחים חלק כניצבים, מנהלי הצגה, צוות טכני ועוד.

מונולוגים/דיאלוגים

מונולוגים/דיאלוגים – סיכום בגרות י"א – מרץ. אשכול הפיס. הפקה של שכבה י"א הבאה לסכם את תהליך הלמידה של י"א והעברה של חומר הבגרות העיונית של שנה זו (30% מסך הבגרות כולה) אל הבמה. התלמידים נדרשים להתמודד עם טקסטים קלאסיים בחיבור אקטואלי חברתי. התלמידים מהווים גם את הצוות הטכני של ההפקה ומתפעלים את הבמה זה לזה. ביצוע – תלמידי י"א.

קברט

אפריל/מאי, בחדר התיאטרון. הפקה המורכבת מקטעים של יוצר ישראלי או מתוך יצירה ישראלית, סאטירית לרוב, המסכמת את תהליך הלמידה השנתי מבחינת עבודת דמות וניתוח טקסט. ביצוע – תלמידי י'.